بهینه سازی سایت برای Push Notification Customization

چگونه سایت خود را به پوش نوتیفیکیشن مجهز کنیم؟ همیار توسعه

OneSignal این امکان را می دهد تا به راحتی پوش نوتیفیکیشن را به هر وب سایتی اضافه کنید. روش های مختلفی برای مشترک کردن مخاطبان و نگهداری کاربران سایت وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی از طریق تلفن همراه یا پیام کوتاه و یا پوش نوتیفیکشن وب ( Web Push Notifications ) استفاده کنید. سپس زمانی که کاربر وارد وب سایت شما می شود به صورت خودکار به روش های مختلف مانند پنجره پاپ آپ و… به آن نمایش داده می شود که اگر کاربر روی آن کلیک کند به آن صفحه وارد خواهد شد. معیارهایی که می‌خواهید ردیابی کنید، نرخ‌های کلیک است، برای اینکه ببینید چند مشترک روی اعلان‌ها کلیک می‌کنند، و تبدیل‌ها را مشاهده می‌کنید تا ببینید آیا آنها پس از ورود به وب‌سایت شما خریدی انجام می‌دهند یا تبدیل می‌کنند.

از آنجایی که کاربران این اعلانات را به طور منظم دریافت می کنند؛ می توانید از این گروه بخواهید نظرات خود را در مورد سایت و محتوای آن اعلام کنند. برای جلوگیری از آزاردهنده شدن نوتیفیکیشن‌ها، بهتره اون‌ها رو به‌صورت شخصی‌سازی‌شده و در زمان‌های مناسب ارسال کنی. همچنین باید از ارسال بیش از حد پیام‌ها خودداری کنی و تنها زمانی پیام بفرستی که ارزش واقعی برای کاربر داشته باشه. با کمک هوش مصنوعی، حتی می‌تونی نوتیفیکیشن‌هایی ارسال کنی که کاربر رو از ترک اپلیکیشن منصرف کنه. مثلاً وقتی می‌بینی کاربر کمتر از اپلیکیشن استفاده می‌کنه، سیستم هوشمند یه پیام ارسال می‌کنه و بهش تخفیف یا جایزه‌ای برای بازگشت به اپلیکیشن پیشنهاد می‌ده.

با PushEngage، می‌توانید بخش‌های مخاطب ایجاد کنید تا به‌طور خودکار یک تجربه شخصی‌سازی شده برای کاربران خود ایجاد کنید. PushEngage به شما این امکان را می‌دهد تا کاربران را بر اساس صفحه‌ای که در آن مشترک شده‌اند، صفحاتی که در وب‌سایت شما مشاهده کرده‌اند، نوع دستگاه، موقعیت مکانی و موارد دیگر، به‌طور خودکار بخش‌بندی کنید. اعلان‌های فشار وب به شدت در جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب‌سایت شما مؤثر هستند. اعلان های فشار وب برای بازگرداندن کاربران به وب سایت شما بسیار مفید هستند. پس از ارسال پیام، سرویس اعلان فشار شما آن را به مرورگر کاربران ارسال می کند، که سپس اعلان را روی صفحه نمایش کاربر نمایش می دهد.

پوش نوتیفیکیشن push notification پیام‌های کوتاه و قابل کلیکی هستند که در مرورگر کاربران یا صفحه‌ی لاک اسکرین گوشی موبایل آن‌ها نمایش داده می‌شود. این اعلان‌های کوتاه صرف‌نظر از دستگاهی که کاربران استفاده می‌کنند یا نوع مرورگر، به نمایش درمی‌آیند. پوش نوتیفیکیشن‌ها، درواقع، یک‌راه ارتباطی بسیار سریع بین صاحبان برند و مشتریان بالقوه هستند که به برند‌ها کمک می‌کند پیام‌ها، پیشنهادات یا سایر اطلاعات خود مانند به‌روزرسانی اپلیکیشن را به مشتریان منتقل کنند. همچنین، این اعلان‌ها باعث می‌شوند کاربر به اپلیکیشن یا وب‌سایت شما بازگردد و برند را فراموش نکند. این سرویس با طراحی کاربرپسند و پشتیبانی از زبان فارسی، مخصوصاً برای کسب‌وکارهایی که مخاطبان داخلی دارن، مناسب به نظر می‌رسه.

مثلاً اگر میزان بازدید نوتیفیکیشن کم است، بهتر است در نوع پیام‌های نوتیفیکیشن تجدیدنظر کنید. اگر میزان بازدید شما مناسب اما نرخ «تبدیل» (conversion) کم است؛ دلیل آن شاید پیچیدگی مراحل تبدیل کاربران از بازدیدکنندهٔ نوتیفیکیشن به بازدیدکنندهٔ اپلیکیشن/سایت پیچیده باشد. درنهایت، با انتخاب استراتژی مناسب و طراحی دقیق تبلیغات پوش، کسب‌وکارها می ‌توانند تاثیر بیشتری بر مخاطبان خودگذاشته و از این طریق نرخ تعامل و تبدیل را افزایش دهند. توجه به نیاز های افراد وزمان‌بندی دقیق، از جمله عواملی است که موفقیت کمپین‌ های تبلیغاتی را تضمین می‌کند. در قسمت دوم و قسمت سوم از سری مقالات آموزش ارسال notification در یک سایت، با هم کد مربوط به گرفتن اجازه از کاربر برای نمایش نوتیفیکیشن را دیدیم و آن را از نظر تجربه کاربری نیز بررسی کردیم. بعد از این مرحله، یعنی پس از اینکه مرورگر کاربر از او برای نمایش اعلان اجازه گرفت، لازم است که وبسایت خود را مشترک push notification ها کند.

همچنین به برنامه‌های کاربردی وب کمک می‌کند تا اعلان‌های ارسال‌شده توسط سرور را دریافت کنند. پوش نوتیفیکیشن شامل دو نوع مختلف پوش نوتیفیکیشن وب و پوش نوتیفیکیشن موبایل است. درباره‌ی پوش نوتیفیکیشن وب، مشترکین در هر نقطه از مرورگر باشند، تا زمانی که آنلاین هستند یا مرورگر‌هایشان کار می‌کند، همچنان این پیام‌ها را دریافت می‌کنند. حتی ممکن است درحالی‌که در وب‌سایت حضور ندارند، اعلان‌ها را دریافت کنند. مزیت اعلان وب این است که برند‌هایی که اپلیکیشن ندارند به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

با استفاده از پوش نوتیفیکیشن وب، بدون سرمایه‌گذاری در ساخت اپلیکیشن تلفن همراه، با مخاطبان تلفن همراه خود در ارتباط بمانید. کاربران اعلان‌ها را درست مانند اعلان اپلیکیشن‌ها در دستگاه اندرویدی خود دریافت می‌کنند. کاربران فقط باید یک دستگاه تلفن همراهی داشته باشند که از مرورگر کروم، فایرفاکس یا اپرا پشتیبانی کند. این تکنولوژی‌ها به نوتیفیکیشن‌ها یه بعد شخصی و هدفمند میدن که باعث میشه کاربر حس کنه پیام‌ها دقیقاً برای خودش ساخته شده و این تجربه خیلی جذاب‌تره. حالا که دیدی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی چطور می‌تونن پوش نوتیفیکیشن‌ها رو هوشمندتر کنن و تعامل کاربران رو بالا ببرن، شاید وقتش باشه که نگاهی به نحوه فعال کردن این نوتیفیکیشن‌ها روی سایت خودت بندازی.

این افزونه از کروم (دسکتاپ و اندروید)، سافاری (Mac OS X) ، Microsoft Edge (دسکتاپ و اندروید) ، اپرا (دسکتاپ و اندروید) و فایرفاکس (دسکتاپ و اندروید) در هر دو سایت HTTP و HTTPS پشتیبانی می کند. در زیر برگه باکس گفتگوی اشتراک، شما به عنوان مدیر سایت می توانید ظاهر کادر گفتگوی اشتراک و درخواست اعلان را تنظیم کنند. سپس به داشبورد وردپرس خود مراجعه رده و از بخش PushEngage روی گزینه Setup کلیک کنید. حال کلید API را کپی کرده و در فیلد قرار داده و در نهایت روی Submit کلیک نمائید. از آنجایی که هر طرح قیمت گذاری ویژگی ها و محدودیت های متفاوتی را ارائه می دهد، بنابراین شما باید در ابتدا هر کدام از آنها را بررسی و سپس یکی را به دلخواه خود انتخاب کنید.

این نوع نوتیفیکیشن‌ها معمولاً برای کاربر ارزش‌آفرین نیست و یک تلاش بیهوده برای ترغیب کاربر به استفاده از اپلیکیشن است. پوش نوتیفیکیشن‌ ها به دلیل نمایش فوریو مستقیم بر روی صفحه، افراد را سریعاً به پاسخ دادن به پیشنهادات و اقداماتی کهارائه می ‌دهید، ترغیب می‌کنند. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد اعلان‌های فشار وب و نحوه عملکرد آن بیشتر بدانید. با این حال، نقطه ضعف این است که هنگامی که کاربران روی دکمه مسدود کردن کلیک می کنند، در تنظیمات مرورگر آنها ذخیره می شود و ممکن است برای مدت طولانی آن تنظیمات را بازنشانی نکنند. ابتدا، می توانید افزونه وردپرس را در سایت خود پیکربندی کنید تا به طور خودکار اعلان های فشار وب را به آن ارسال کند به مشترکین پست های جدید اطلاع دهید. هنگامی که شخصی شرکت می کند، مرورگر وب او می تواند اعلان های فشار وب را از آن وب سایت خاص دریافت کند.

بسته به هدف و نوع کسب‌وکار، انواعمختلفی از طراحی تبلیغات پوش نوتیفیکیشن‌ها وجود دارند که به کسب‌وکارها کمک می‌کندتا ارتباط بهتری با افراد خود برقرار کنند. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند با اضافه کردن کتابخانه پوشه به پروژه خود، به راحتی به سرویس پوشه متصل شوند و از پنل کاربری آن برای ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربران خود استفاده کنند. در پوش نوتیفیکیشن ارگانیک، متخصصین بازاریابی دیجیتال با ارسال اعلان به کاربران وب‌سایت یا اپلیکیشن خود با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنند. در این روش، شما باید با ارسال پوش نوتیفیکیشن شخصی‌سازی‌شده به کاربران از آن‌ها دعوت کنید به وب‌سایت یا اپلیکیشن بازگردند و بدین ترتیب، نرخ تبدیل افزایش می‌یابد. افزونه Web Push Notifications یک راه ساده برای افزایش تعامل کاربران می باشد. با پلاگین ارسال اعلان در وردپرس وب پوش نوتیفیکیشن می ‌توانید تحویل اعلان‌ها را در فواصل از پیش تعیین ‌شده پیکربندی، بخش‌های کاربری را ایجاد و فرآیند انتخاب را برای بازدیدکنندگان سفارشی سازی کنید.

شاید یه پیشنهاد تخفیف که خیلی منتظرش بودی، یا یک قرار ملاقات مهم که بدون هشدار از دست رفته. به جای اینکه اطلاعات به سرعت و در لحظه بهت برسه، باید خودت همه چیز رو به خاطر بسپاری و همزمان چندین کار رو مدیریت کنی. دنیای بدون پوش نوتیفیکیشن یه جورایی شبیه دوران قدیمه، وقتی که برای دریافت اطلاعات باید صبر می‌کردی یا همه چیز رو خودت پیگیری می‌کردی. Web push notifications یکی از روش های موثر برای تبدیل کردن بازدیدکنندگان سایت به کاربران و مشتریان وفادار میباشد. با در نظر گرفتن همه موارد بالا، به یاد داشته باشید که پوش نوتیفیکیشن های زیادی برای مشترکان خود ارسال نکنید. آنها را ساده و جذاب نگه دارید تا بازدیدکنندگان شما حتماً آنها را بررسی کنند.

پس از آن که push service اعلان را فرستاد، کافیست در مرورگر کاربر و در service worker وبسایت، روی push event یک callback بگذاریم و نوتیفیکیشن خود را با استفاده از آن نمایش دهیم. در مورد ساختار و event محور بودن service worker نیز در قسمت قبلی بطور مفصل توضیح دادیم. پوش نوتیفیکیشن یا همان اعلان، پیام هایی هستند که معمولاً به صورت پنجره های پاپ آپ در مرورگر کاربران صرف نظر از دستگاهی که استفاده می ‌کنند یا مرورگری که روی آن استفاده می ‌کنند، ظاهر می ‌شود. اعلان ها می توانند بسیار مفید باشند، اما اگر بیش از حد از آنها استفاده شود، می توانند به راحتی برای مشترکین شما دردسر ساز شوند. اطمینان حاصل کنید که یک دفعه ثابت اعلان‌های فشار وب را در هفته تنظیم کرده‌اید. نه آنقدر زیاد که باعث آزار کاربران شود و نه آنقدر کم که کاربران برند شما را به کلی فراموش کنند.

چون این پیام‌ها خیلی سادن، سرعت انتقالشون خیلی بالاست و فشار زیادی روی شبکه اینترنت یا باتری نمی‌ذارن. به این ترتیب، اعلان‌ها بهت این امکان رو می‌دن که بدون نیاز به چک کردن مدام اپلیکیشن‌ها و باز کردنشون، در لحظه از اتفاقات و اطلاعات مهم مطلع بشی. بعد از این حرکت اپل، شرکت‌های دیگه مثل گوگل و مایکروسافت هم به سرعت این تکنولوژی رو در سیستم‌عامل‌های خودشون مثل اندروید و ویندوز اضافه کردن. فرض کن توی یه روز شلوغ، وقتی داری از سر کار برمی‌گردی، موبایلت هیچ هشداری نمی‌ده. وقتی بعد از چند ساعت بالاخره چکش می‌کنی، می‌بینی که کلی پیام مهم و فرصت‌های لحظه‌ای رو از دست دادی.

در گذشته پوش نوتیفیکیشن ها فقط برای برنامه ها و به روز رسانی سیستم اعمال می شد. امروزه، پیاده سازی این ویژگی برای وب سایت ها بیش از پیش متداول شده است. نوین وردپرس تداعی خلاقیت و نوآوری در دنیای وردپرس فارسی است ، کیفیت محصولات ، پشتیبانی ویژه و منحصربه فرد از ویژگی های برجسته نوین وردپرس میباشد. تمامی محصولات تجاری مجموعه بصورت اورجینال از مراجع مربوطه خریداری شده و با بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد. اگر قصد دارید برای کاربران خود تخفیفی در نظر بگیرید یا می خواهید آنها را از آخرین اخبار سایت خود باخبر کنید، پوش نوتیفیکیشن می تواند یک تکنیک عالی برای شما باشد.

در مرحله سوم آموزش ایجاد و ساخت پوش نوتیفیکیشن قرار هست زنگوله نوتیفیکیشن را فعال سازی کنیم. نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند کاربر را به‌جای صفحهٔ اول اپلیکیشن/سایت، به قسمتی از اپلیکیشن یا صفحه‌ای دیگر از سایت هدایت کنند. بسیار آزاردهنده است وقتی نوتیفیکیشن جذابی دریافت می‌کنیم؛ بر روی آن کلیک می‌کنیم اما با صفحه‌ای نامربوط مواجه می‌شویم. این اپلیکیشن ویدئو و فیلم‌های موردعلاقهٔ کاربر را از طریق Push Notification به او اطلاع می‌دهد. Netflix از طریق ویدئوهایی که کاربران قبلاً مشاهده کرده‌اند، علاقه‌های آن‌ها را شناسایی می‌کند. سپس وقتی ویدئوهای موردعلاقهٔ کاربر منتشر شد، برای آن‌ها نوتیفیکیشن ارسال می‌کند.

مثلاً وقتی اپلیکیشن‌های آب و هوا یا نقشه باید داده‌های جدید رو دریافت کنن، این کار رو بدون مزاحمت برای کاربر و از طریق نوتیفیکیشن‌های سایلنت انجام میدن. حالا گوشی تو که همیشه به این سرویس‌ها متصله (البته این ارتباط خیلی سبک و بی‌صداست و باتری یا اینترنت زیادی مصرف نمی‌کنه) آماده دریافت پیام‌هاست. سرویس FCM یا APNs، وقتی متوجه میشه یه پیام جدید برای تو آماده شده، فوراً این اعلان رو به گوشی یا تبلتت می‌فرسته. در این جلسه روش پیاده سازی سیستم Push Notification برای وبسایت شما را بهتون آموزش میدم تا بتونید یک سیستم notification از سمت سرور داشته باشید و مطالب مختلف را از طریق notification ها به کاربران نمایش بدید. بر اساس یک نظرسنجی ، پوش نوتیفیکیشن ها 50 درصد از ایمیل ها بیشتر باز میشوند و 2 برابر ایمیل ها کلیک دریافت میکنند. با این وجود ما متوجه شدیم که ارسال پوش نوتیفیکیشن هم میتواند بسیار موثر واقع شود.

این نوع تبلیغات بر اساس پلتفرم‌ های مختلف نمایش، به شکل‌ هایمتفاوتی به افراد ارسال می ‌شوند. هر پلتفرم ویژگی‌ های خاص خود را دارد که کسب‌وکارهامی ‌توانند با توجه به نیازشان از آن بهره‌برداری کنند. برای جلب توجه سریع و هدفمند افراد،تبلیغات نوتیفیکیشن در قالب پیام‌ های کوتاه روی صفحه‌نمایش دستگاه ‌های آن‌هانمایش داده می ‌شود. این نوع تبلیغات بسته به بستر استفاده، می‌تواند در موبایل،دسکتاپ یا مرورگر های وب ظاهر شود. نحوه نمایش این پیام‌ ها نقش کلیدی در عملکردتبلیغات پوش دارد و می ‌تواند بر تعامل افراد و نرخ کلیک تأثیر مستقیم بگذارد. عملکرد تبلیغات پوش به گونه‌ای طراحیشده که پیام‌ ها سریعاً به دست افراد می ‌رسند و نرخ تعامل بالایی را به همراهدارند.

هنگامی که از اعلان راضی شدید، می توانید ادامه دهید و آن را ارسال کنید یا برای ارسال آن برنامه ریزی کنید. پیش نمایش زنده اعلان خود را در مرورگرهای مختلف در ستون سمت راست خواهید دید. همچنین می توانید به صورت دستی اعلان های سفارشی بنویسید و آنها را برنامه ریزی کنید یا فوراً ارسال کنید. به سادگی روی منوی PushEngage در قسمت مدیریت وردپرس کلیک کنید و سپس به تب تنظیمات عمومی بروید. به طوری که در برخی از سایت های بزرگ و برتر این نوتیفیکیشن ها جز 5 ابزار برتر جذب ترافیک به سایت هستند. لیست های ایمیل هنوز هم به عنوان قدرتمندترین ابزار مارکتینگ و بازاریابی در دنیا شناخته میشوند.

این پیام‌ ها که بخشی از تبلیغات نوتیفیکیشنمحسوب می‌ شوند، به برند ها کمک می‌کنند تا پیشنهاد های ویژه، اطلاع‌رسانی‌ها و یادآوری‌های شخصی‌سازی‌شده را در لحظه به افراد ارائه دهند و به طور مستقیم با آن‌هاارتباط برقرار کنند. زمانبندی صحیح ارسال پیام تبلیغاتی پوش نوتیفیکیشن هم تاثیر زیادی در میزان نرخ کلیک دارد. در صورتی که پیام تبلیغاتی خود را در ساعات استراحت کاربران ارسال کنید، احتمال مسدود کردن پیام های تبلیغاتی شما بسیار زیاد است. برای بهینه ‌سازی تبلیغات پوش نوتیفیکیشن بهترین زمان برای ارسال این پیام تبلیغاتی عصر است. پوش نوتیفیکیشن‌ها یکی از ابزارهای قدرتمند در دنیای دیجیتال هستن که به کسب‌وکارها و وب‌سایت‌ها این امکان رو می‌دن تا همیشه با کاربرانشون در ارتباط باشن. از یادآوری‌های مهم گرفته تا پیشنهادات ویژه، این نوتیفیکیشن‌ها می‌تونن مستقیماً روی گوشی یا دسکتاپ کاربران ظاهر بشن، حتی وقتی که در حال استفاده از اپلیکیشن یا وب‌سایت نیستن.

اعلان های زمان بندی شده – اعلان ها را در آینده، بر اساس منطقه زمانی کاربر یا حتی بر اساس همان ساعت روز که آخرین بار از وب سایت شما بازدید کرده اند، برنامه ریزی کنید. بخش های هدف – اعلان ها را برای بازدیدکنندگان خاص بر اساس زبان ، تعداد دفعاتی که آنها از وبلاگ شما بازدید کرده اند، ارسال کنید یا حتی ویژگی های کاربری خود را تنظیم کنید که می توانید آنها را هدف قرار دهید. می توانید ارسال اعلانات را در فواصل از پیش تعیین شده تنظیم کنید، بخش های کاربری ایجاد کنید و فرآیند انتخاب را برای بازدیدکنندگان سفارشی کنید. پروان وب در سال 1392 با هدف ارائه خدمات رایگان و حرفه ای به وبمسترها و مدیران سایت ها راه اندازی شد. هدف از راه اندازی پروان وب ، ارائه بهترین و با کیفیت ترین قالب ها، افزونه ها و به روز ترین آموزش های فارسی و در کنار آن ارائه خدمات طراحی سایت و سئو و بهینه سازی حرفه ای می باشد. در این قسمت باید نام وب سایت، URL سایت خود را وارد کرده و لوگو سایت خود را بارگذاری کنید.

سایت‌های بالا به ترتیب اهمیت و خوب بودن نوشته نشدن، هر کدام مزایا و معایبی دارن. زمان واقعی تجزیه و تحلیل – اعلان های خود و میزان بازدیدها را در لحظه مشاهده کنید. سپس می توانید به پایین پیمایش کرده و تنظیمات مربوط به هر گزینه ای را که می خواهید سفارشی کنید تغییر دهید. این برچسب در واقع یک زیر دامنه است که با استفاده از یک URL امن HTTPS در سرورهای OneSignal میزبانی می شود. اما حتما توصیه می کنیم به جای استفاده از یک زیر دامنه در OneSignal از دامنه اختصاصی خود با SSL استفاده کنید که قطعا محدودیت و مشکلات بعدی را نخواهید داشت.

با فعال کردن این قابلیت، می‌تونی پیام‌های مهم رو مستقیماً روی صفحه دسکتاپ یا موبایل کاربرها ارسال کنی، حتی وقتی که سایتت باز نیست. برای راه‌اندازی پوش نوتیفیکیشن روی وب‌سایتت، مراحل زیر رو قدم به قدم با هم پیش می‌ریم. پلاگین ارسال اعلان در وردپرس وب پوش نوتیفیکیشن Web Push Notifications یکی از بهترین افزونه های ارسال اعلان برای وردپرس محسوب می شود که به ادمین اجازه می دهد تا انواع اطلاعیه ها را برای کاربران مشترک خود ارسال کند. شما می توانید پیام های سفارشی ارسال کنید، محصول خود را تبلیغ کنید و همچنین می توانید کاربران خود را از هر گونه به روز رسانی در مورد وب سایت آگاه سازید. نوارهای اعلان یکی از بهترین روش ها برای جلب توجه بازدیدکنندگان سایت شما به اطلاعیه های مهم مانند فروش و تخفیف می باشد. در این نوع تبلیغات بر خلاف سایر تبلیغ ها هیچ گونه مزاحمت برای کاربر وجود ندارد و کاربر می تواند به دلخواه خود در صورت مشاهده اعلان آن را رد و یا روی آن کلیک کند.

هر دوی آنها کاملا قابل تنظیم هستند و می توانید با توجه به نیاز خود از هر یک از آنها استفاده کنید. در زیر آن، مانند تصویر بالا یک کلید مشاهده خواهید کرد که اگر سایت شما از SSL / HTTPS استفاده نمی کند، باید آن را روشن کنید. موارد اضافی را حذف و فقط اطلاعات مهم و ضروری را بیان کنید تا نوتیفیکیشن به‌راحتی فهمیده شود. هنگام باز بودن مرورگر در گوشه صفحه یا به عنوان پیام مرورگر ظاهر می‌ شود. برای مشاهده ی لیستی از کتابخانه های مربوط به ارسال نوتیفیکیشن می توانید به این آدرس سری بزنید.

با کمک OneSignal می توانید لیست تقسیم بندی را بر اساس فاکتورهایی همچون فعالیت کاربران، زبان کاربران، نوع دستگاه، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر ایجاد کنید. همچنین شما می توانید بر اساس منطقه زمانی کاربر، تحویل اعلانات را شخصی سازی کنید. زمان های مختلف تحویل را تست کنید تا ببینید چه زمان هایی کاربر بیشرین پاسخ را می دهد. تفاوت عمده دیگر این است که انصراف از دریافت پوش نوتیفیکیشن نسبت به پیامک‌ها آسان است. درحالی‌که ممکن است این خبر خوبی برای بازاریابان باشد اما حقیقت این است که مشتریان ممکن است پیام‌های متنی شما را مزاحم و هرزنامه بدانند و حتی ممکن است ترجیح دهند دیگر با شما ارتباط برقرار نکنند.

برای بهینه ‌سازی تبلیغات پوش نوتیفیکیشن پس از عنوان نویسی جذاب، باید به محتوای تبلیغات خود توجه داشته باشید. هر چه محتوا کوتاه تر باشد برای مخاطب جذاب تر است؛ بنابراین از گزافه گویی بپرهیزید. همچنین طبق تحقیقات انجام شده کاربران علاقه زیادی به محتواهای ساده و شفاف دارند؛ بنابراین شما هم این کار را انجام دهید. سرویس‌های پوش نوتیفیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که اعلان‌های فشاری را بر اساس معیارهای تعریف شده توسط شما به مرورگرهای کاربران تحویل دهید. به عنوان مثال، می توانید یک اعلان فشار را در یک زمان خاص برای کاربران بر اساس منطقه زمانی آنها برنامه ریزی کنید. پوش نوتیفیکیشن یکی از راه های بسیار موثر برای ارتباط با مشتریان و کاربران هست.

مشترکین می توانند اعلان ها را در مرورگرهای موبایل و دسکتاپ دریافت کنند. به همین دلیل است که به اعلان های فشار وب، اعلان های مرورگر نیز گفته می شود. آن‌ها معمولاً از یک تیتر، یک پیام کوتاه، یک تصویر و یک لینک تشکیل شده‌اند. همچنین بهتر است از تصاویر یا ایموجی استفاده کنید تا بتوانید با کلمات کمتر محتوای بیشتری منتقل کنید. سپس لینک و کال تو اکشن (Call to action)  را ارائه کنید و پوش نوتیفیکیشن خود را ارسال کنید. پوش نوتیفیکیشن و اس‌ام‌اس جفتشون ابزارای قدرتمندی برای ارتباط با مخاطبان هستن، ولی هرکدوم کاربرد و ویژگی‌های خاص خودشونو دارن.

سرورهای برنامه محتوای اعلان را به همراه اطلاعات مشترک به FCM ارسال می‌کنند. سپس آن‌ها اطلاعات را تأیید می‌کنند و سپس اعلان را به دستگاه‌های کاربر نهایی ارسال می‌کنند. پس از دریافت اعلان، دستگاه‌ها داده‌های کلیک و تحویل را به برنامه ارسال می‌کنند. این داده‌ها به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها کمک می‌کند تا عملکرد این اعلان‌ها را ردیابی کنند. شما می‌توانید از مخاطبان خود بپرسید که آیا اجازه می‌دهند برایشان پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید یا نه.

در این نوشتار قصد داریم به شما شگردهای بهینه ‌سازی تبلیغات دیجیتال که به صورت پوش نوتیفیکیشن اجرا می شوند را در فرآیند بازاریابی آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید. اعلان‌های فشار وب پیام‌هایی هستند که می‌توانید پس از عضویت و اجازه دادن به مرورگرهای وب افراد، آنها را به آنها ارسال کنید. اعلان‌های فشاری یک تاکتیک بازاریابی قدرتمند است که می‌تواند به شما کمک کند تا کاربران را به وب‌سایت خود بازگردانید تا ترافیک، فروش و تبدیل‌های خود را افزایش دهید. فکر می کنید چند درصد از ثبت نام کنندگان در لیست ایمیلی سایت از آدرس ایمیل معتبر استفاده می کنند؟  به احتمال زیاد این درصد قابل توجه نخواهد بود. علاوه بر این، جعبه ایمیلی بیشتر افراد پر از پیام های متعددی است که معمولا خوانده نمی شود. اگرچه بازاریابی از طریق ایمیل یک شیوه بازاریابی بسیار ارزشمند و موثر است اما نرخ پاسخ بالایی ندارد.

ممنونم از شما که این آموزش را تا انتها مطالعه فرمودید ، امیدوارم که توانسته باشم یک آموش کامل و جامعی ارائه دهم. شما می توانید تنظیم کنید که اعلان ها برای هر مشترک ارسال شود، برای انجام اینکار؛ از بخش Campaign روی گزینه Push Broadcast کلیک نمائید. به صفحه تنظیمات OneSignal در پیشخوان وردپرس خود بروید و در پایین به قسمت “Welcome Notification Setting” بروید. OneSignal اکنون مقاله شما را به عنوان یک پوش نوتیفیکیشن برای همه مشترکان ارسال می کند. پس برای فعال سازی زنگوله مانند دستور العمل زیر در افزونه OneSignal به سادگی به بخش Prompt Setting & Subscription Bell مراجعه کنید.

همین طور کد مربوط به client را نیز خواهیم دید که چطور از طریق آن push notification را در مرورگر دریافت کنیم و نمایش دهیم. اعلان یا همان پوش نوتیفیکیشن روشی است که امروزه بسیاری از وب مستران از آن برای افزایش آگاهی از برند و فروش بیشتر استفاده می کنند. PushEngage دارای ابزارهای اتوماسیون عالی برای ارسال خودکار اعلان‌های فشار برای مشترکین شما است. این شامل رها شدن گاری اعلان‌ها، پاسخ‌دهنده‌های خودکار چکه‌ای، رها شدن مرور، محرک‌ها و موارد دیگر. این اعلانی است که کاربران پس از اشتراک در اعلان‌های فشار شما می‌بینند. اکنون می توانید برای پیکربندی تنظیمات افزونه به تب Subscription Dialogbox بروید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری